Polaroid CORPORATION werd in 1937 opgericht in Cambridge, Massachusetts, door de Amerikaanse natuurkundige Edwin Herbert Land, een student van de trendy Harvard University die een paar maanden voor zijn afstuderen stopte met de cursus en begon met het vervaardigen van producten met gepolariseerde technologie, zoals microscooplenzen. maskers, gevechtspilootbrillen en verrekijkers. De geschiedenis van het bedrijf begon te veranderen in 1943 toen de natuurkundige op vakantie was en foto's maakte van zijn driejarige dochtertje. Een simpele vraag van het kleine meisje zou het bedrijf van richting doen veranderen: 'Waarom kunnen we deze foto's nu niet zien?'. Later realiseerde hij zich dat dit dezelfde wens was van veel amateurfotografen. Zo creëerde hij in 1948 de Polaroid-machine, Model 95 Land genaamd, die in slechts 60 seconden instant-foto's kan maken zonder dat het negatief het apparaat verlaat. Hoe was dit mogelijk? Simpel, het negatief werd ontwikkeld met chemicaliën die zilverzouten tien seconden nadat de foto was gemaakt naar een vel papier transporteerden.
Op 26 november 1948 gingen de machines in de verkoop, geprijsd op US $ 89,50, in het warenhuis Jordan Marshall, nu Macy's. De nieuwe machine werd op de Amerikaanse markt gelanceerd op basis van drie deugden: hij was goedkoop, hij was snel, hij was eenvoudig te gebruiken en hij ontwikkelde onmiddellijk foto's, zonder de noodzaak om film naar een laboratorium te sturen. Op zoek naar publiciteit voor zijn nieuwe product, benaderde Land de puurste camerakunstenaar van het land, landschapsarchitect Ansel Adams, meester in het contrasteren van zwart en wit in het oog, die al adviseur was voor zijn bedrijf. Radicaal gekant tegen flitsers en gadgets die een foto kunstmatig kunnen maken, was Adams de minst geschikte Amerikaanse fotograaf om een Polaroid te bedienen. Maar in 1955 accepteerde hij het aanbod, ging naar Noord-Californië en keerde terug met een foto van het weelderige landschap van Yosemite National Park dat niets minder was dan de schoonheid en puurheid van wat hij met een "normale" camera had gemaakt.
Door de Polaroid LAND FILM TYPE 42 te proberen, veranderde Adams de geschiedenis van de fotografie voor altijd. Of liever: fotografische kunst. Het was de publiciteit die de nieuwe auto nodig had om in het hele land populair te worden. In 1956 had het bedrijf meer dan een miljoen camera's verkocht, verdeeld over 45 landen over de hele wereld. In 1959 werden de eerste internationale vestigingen geopend in Duitsland en Canada. In 1963 bracht het bedrijf de automaat Polaroid op de markt, een modernere machine dan het origineel. Een andere lancering van het bedrijf hielp de Polaroid-machine verder populair te maken: de commercialisering van de kleurenfilm, Polacolour genaamd. Ook in dit decennium werd Polaroid opgenomen in de lijst van de 50 belangrijkste bedrijven in de Verenigde Staten. Niets leek hun suprematie te bedreigen.
In de jaren 70 lanceerde het bedrijf tal van geavanceerde technologische producten voor de meest uiteenlopende fotografische segmenten. In deze periode was de droom van veel toeristen om een Polaroid-camera te hebben om direct foto's te kunnen maken met vrienden of van prachtige landschappen. Het was zo'n succes dat de machine en zijn oprichter de cover van het traditionele Time magazine haalden. In de daaropvolgende jaren kreeg het bedrijf moeilijkheden, voornamelijk als gevolg van winterslaap, sterke concurrentie en vooral de voortschrijdende verspreiding van digitale camera's. Alle inspanningen van het bedrijf in de jaren 90, toen het talloze producten op de markt lanceerde die een verandering van perspectief lieten zien om te proberen het digitale tijdperk in het fotografische segment te bestrijden, waren niet genoeg om een ernstige financiële crisis, die zijn hoogtepunt bereikte in 2001 toen het faillissement aanvroeg om te proberen te herstellen van enorme verliezen, het resultaat van een gigantische schuld van $ 948,4 miljoen en een diepe lethargie bij de vernieuwing van zijn productlijn en activiteiten. Net als Kodak diversifieerde Polaroid het gebruik van zijn ontwikkelingssysteem zo veel mogelijk, maar bereikte uiteindelijk de mijlpaal door op 9 februari 2008 te verklaren dat het zijn analoge productaanbod aanzienlijk zou verminderen door de digitale wereld sterk te omarmen en dit segment te betreden met de lancering van lcd-tv's, dvd-spelers, gps, elektronische frames, digitale camera's en zelfs kleine draagbare printers.
In 2010 tekende het bedrijf een samenwerking met de excentrieke zangeres Lady Gaga, die de rol van creatief directeur van het merk op zich nam, met de duidelijke bedoeling om jonge consumenten te moderniseren en aan te trekken. Gaga heeft nieuwe modellen van digitale camera's ontworpen, die in de handel verkrijgbaar zijn in zwart, blauw en rood, evenals brillen waarmee de gebruiker opnamen kan maken en beelden kan bekijken door hun lenzen.
In 2014 werd het bedrijf, dat al meer dan vijf jaar failliet was, voor 70 miljoen dollar gekocht door de traditionele familie Pohlad uit de stad Minnesota. Meer recentelijk kondigde het bedrijf de terugkeer aan van de productie van cartridges voor oudere Polaroid-machines, evenals andere nieuwe ontwikkelingen waarmee voormalige eigenaren hun camera's uit de kast konden halen. Daarnaast heeft het bedrijf dat ooit bekend stond van camera's die foto's afdrukten op het moment van de klik, besloten om in te zetten op nieuwe producten: action camera's en smartphones. Vierkant, klein en met de visuele uitstraling die aan het merk doet denken, zijn de action camera's eenvoudig in gebruik. Het heeft maar één knop. Met één klik erop wordt een foto gemaakt. Het schieten begint met twee. Beide in HD-resolutie. De kleine camera's hebben een aantal accessoires, zoals onder andere kabels en helmbevestigingen. Smartphones daarentegen hebben een krachtige configuratie. Een ander recent gelanceerd product dat de aandacht trok, doet denken aan de roots van de Polaroid. Een draagbare printer die foto's kan afdrukken die op smartphones zijn gemaakt via Bluetooth-communicatie.
Op dit moment zijn er codes en 8 aanbiedingen beschikbaar voor Polaroid.
In de laatste 30 dagen hebben bezoekers gemiddeld 25% bespaard bij Polaroid, en soms zijn er aanbiedingen voor gratis verzending.
Om een kortingscode van Polaroid te gebruiken, kopieer je de code en plak je deze in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen. Let op: kortingscodes werken niet altijd op elke bestelling. Soms kun je de code ook gebruiken in de fysieke winkel.
Vandaag zijn er codes en 8 aanbiedingen beschikbaar bij Polaroid. Gemiddeld biedt Polaroid + 8 online coupons en/of promoties aan.
Je kunt besparen bij Polaroid door één van de huidige coupons van kortingscouponcodes.be te gebruiken. Je kunt nu tot 25% besparen.
Elke promotiecode van Polaroid heeft een vervaldatum; je moet de code voor die datum gebruiken. Sommige Polaroid aanbiedingen hebben geen vervaldatum, waardoor de promotiecode geldig blijft totdat Polaroid geen voorraad meer heeft voor het betreffende artikel.
Ben je op zoek naar een camera die een foto direct na het maken afdrukt? Polaroid is misschien wel het bedrijf waarnaar u op zoek bent. Polaroid, meer dan 75 jaar geleden opgericht, heeft zijn bedrijf gebouwd op constante innovatie op basis van zijn instant-fotografietechnologie die het concept van "instant gratification" heeft verkend. Maar de tijden zijn veranderd en Polaroid heeft zichzelf opnieuw moeten uitvinden om de moderniteit en veranderende consumentengewoonten te overleven, van een bedrijf in fotografisch materiaal naar een fabrikant van elektronische apparatuur op basis van aantrekkelijk ontwerp en functionaliteit. Polaroid is een bedrijf dat Polaroid-camera's verkoopt. Een Polaroid camera is een camera die een foto direct na het maken afdrukt. Het apparaat gebruikt een proces genaamd Polaroid. Je kunt kiezen uit de volgende hoofdcategorieën: instant camera's, instant films en printers.
Actiecodes | 8 |
Beste korting | €99,99 |
Werkende kortingen | 0 |
Gebruikte codes | 10 |