Het bedrijf werd in 1937 opgericht in Tokio, Japan, maar vond zijn oorsprong in 1933 toen hij het optische precisielaboratorium opende met als doel hoogwaardige camera's te produceren. In 1934 werd de eerste 35mm Japanse camera geproduceerd en kreeg de naam 'Kwanon', gebaseerd op de naam van de oude boeddhistische godin van genade, Kuan Yin. De naam Canon werd later in 1935 niet als handelsmerk geregistreerd. Het bedrijf produceerde de eerste Japanse röntgencamera in vijf jaar. In de jaren zestig kwamen er verschillende nieuwsberichten op de markt, zoals de rekenmachine met 10 toetsen, de elektronische Canofax en het eerste kopieerapparaat voor gewoon papier.
Omdat laserprinters in de jaren 80 werden gelanceerd. Om de nieuwe sleutelwoorden van high-speed business, gebruiksgemak en hoge beeldkwaliteit te eren, zijn een aantal EF-lenzen vervaardigd, hebben autofocus of elektronische focus die werkt met een kleine ingebouwde motor, en onderscheiden zich door een bedrijf en zijn eigen hoge concurrentievermogen bevestigen het potentieel om meer dan 70 miljoen eenheden van deze lenzen te produceren en in 2011 later 50 miljoen EOS-camera's. Tegenwoordig onderscheidt de Canon zich van andere merken door een aantal producten te ontwerpen en te vervaardigen die geschikt zijn voor camera's, kopieerapparaten, faxapparaten, printers, inclusief optische apparaten die zijn ontworpen voor de halfgeleiderindustrie en professionele lenzen.
In de jaren zestig verscheen de Canon met een aantal nieuwe functies, zoals de eerste rekenmachine met 10 toetsen, elektronische Canofax (1965) en het eerste fotokopieerapparaat voor gewoon papier (1968). Het bedrijf begon interesse te krijgen in professionele machines en ontwikkelde in 1970 de eerste Japanse fotokopieermachine voor gewoon papier. Sindsdien zijn de productie en activiteiten gediversifieerd met de introductie van laserprinters (LBP) en bubble jet (zoals BJ-printers). de jaren tachtig.
In 2006 lanceerde Canon een nieuwe reclamecampagne met de slogan IMAGENYWARE, die symbool staat voor een omgeving zonder grenzen van mensen, apparaten, afbeeldingen en informatie, zodat je altijd en overal kunt leven en werken zoals jij dat wilt. Het was een verklaring van het bedrijf zelf en zijn klanten dat de Canon niet alleen een kopieer- en camerabedrijf was, maar ook in staat was om volledig geïntegreerde beeldoplossingen te bieden voor zakelijke en thuisomgevingen. In 2011 kondigde het bedrijf een mijlpaal aan om de productie van 50 miljoen EOS-camera's te vervaardigen. Bovendien bereikten EF-lenzen de kaap van 70 miljoen geproduceerde eenheden.
Op dit moment staat Canon voor de ontwikkeling van document- en beeldbeheertechnologie en voor de productie van een breed scala aan producten, van camera's, kopieerapparaten, faxapparaten en printers tot optische apparaten voor de halfgeleiderindustrie en professionele lenzen voor uitzendingen.
Sinds de oprichting wordt de Canon ondersteund door zijn hoge motivatie van medewerkers als resultaat van een succesvolle implementatie van bedrijfsplanning die steunt op drie pijlers: Ten eerste een managementfilosofie, samengevat door de Japanse uitdrukking 'Kyosei', weergegeven in 'live en werk samen voor het algemeen belang'; ten tweede de jaarlijkse toepassing van ten minste 10% van het resultaat van de verkoop in R & D, en ten derde en ten slotte bescherming tegen lokale instabiliteiten, vertaald door een sterke wereldwijde aanwezigheid.
Met de introductie van de D30 camera Canon EOS in 2000 bereikte hij het niveau van het beste professionele cameramerk, altijd strijdend om de positie met de Nikon-concurrenten. Het was toen dat de digitale spiegelreflexcamera's populair werden bij professionele fotografen en amateurs. Dat is wanneer Canon begon geavanceerde technologieën te ontwikkelen in deze sector, zoals onroerend goed CMOS-sensor en digitale beeldprocessor, krachtige DIGIC.
Om de hoge productie van camera's te begeleiden, ontwikkelde ook een breed scala aan EF-lenzen, die de hoge snelheid concepten, lichtheid en hoge beeldkwaliteit.
Met de komst van internet, de aanwezigheid van het merk in verschillende landen en de digitale wereld in 2006, lanceerde Canon een nieuwe campagne met de slogan 'foto overal' of 'foto overal' die de wereld (en het merk) symboliseren was gratis van randen, apparaten, informatie en kwaliteit. Canon zegt dat je met het merkapparaat kunt werken waar en hoe je wilt.
In 2011 publiceerde Canon een statistiek die geen ander bedrijf in het genre had geëvenaard: het merk had een productie van 50 miljoen EOS-camera's en 70 miljoen EF-lenzen.
Canon streeft naar solide groei door de snelle conversie om deel uit te maken van de wereldwijde top 100 van bedrijven wereldwijd. De diversificatie naar nieuwe zakelijke gebieden en uitbreiding op gebieden zoals het imago in de medische sector, fotoprinten, netwerkkamers, professionele cinematografie en mixed reality en de uitbreiding van het bedrijf door fusiemogelijkheden zullen een centrale rol spelen bij het bereiken van dit doel. Wereldwijde expansie via drie regionale kantoren versterken ook de strategie van Canon om innovatie te vergroten en producten dichter bij de markt te produceren.
Canon verkoopt momenteel zijn producten in meer dan 200 landen met ongeveer 115.000 werknemers en verdient meer dan $ 34 miljard. Canon verkoopt, evenals in Japan, camera's, kopieerapparaten, printers, optische apparaten en lenzen voor professioneel gebruik, zoals televisiestations en filmstudio's.
Het is het tweede bedrijf in de Verenigde Staten dat meer patenten heeft. Ter ondersteuning van een aantal dagelijkse zoekopdrachten om de producten te verbeteren, gebruikt Canon 6.000.000. 67% van het kapitaal dat profiteert van Canon komt uit de verkoop van bedrijfsoplossingen. In 1996 startte Canon met een Global Excellence plan, zodat het bedrijf in 2010 een van de 100 bedrijven werd met het hoogste managementniveau.
In Portugal werd het in 2007 opgericht na de verwerving van 100% van de aandelen in Dry en Copicanola.
Sinds de oprichting wordt de Canon ondersteund door zijn hoge motivatie van medewerkers als resultaat van een succesvolle implementatie van bedrijfsplanning die steunt op drie pijlers: Ten eerste een managementfilosofie, samengevat door de Japanse uitdrukking 'Kyosei', weergegeven in 'live en werk samen voor het algemeen belang'; ten tweede de jaarlijkse toepassing van ten minste 10% van het resultaat van de verkoop in R & D, en ten derde en ten slotte bescherming tegen lokale instabiliteiten, vertaald door een sterke wereldwijde aanwezigheid.
Canon is van mening dat de vestiging van ontwikkeling, productie en marketing in verschillende regio's van de wereld een essentiële factor voor blijvend succes is. Met ongeveer 194.000 medewerkers wereldwijd heeft Canon productie- en marketingdochterondernemingen in Japan, Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en Oceanië; Heeft ook een wereldwijd netwerk van R&D met bedrijven in de VS, Europa, Azië en Australië.
De productieprocessen van Canon evolueren voortdurend, wat deel uitmaakt van de inspanningen van het bedrijf om klanten tijdig superieure producten te leveren. Door hervormingen zoals de productie van cellen en geautomatiseerde productie, streeft Canon naar innovatie in productiesystemen in alle stadia van het proces - inkoop en productie Verkoop. Canon werkt ook aan een positieve impact op het milieu door milieuvriendelijke materialen en onderdelen in te kopen en deze efficiënt te distribueren.
De Toride-fabriek, opgericht in 1961, is verantwoordelijk voor de productie van beeldvormingsproducten voor Canon office en gebruikt het productiesysteem in afzonderlijke cellen van het bedrijf, dat ongeveer 14 jaar geleden werd gelanceerd.
Het productiesysteem in cellen, waarbij processen op basis van de lopende band worden geëlimineerd, bestaat uit kleine teams van medewerkers (cellen) die producten van begin tot eind assembleren. Het aantal bewerkingen dat elke werknemer uitvoert, is gebaseerd op hun individuele vaardigheidsniveau. Dit fabricageproces heeft bijgedragen tot een aanzienlijke verhoging van de productie-efficiëntie en maakt ook flexibiliteit in productiehoeveelheden mogelijk.
In 1973 werd in Düsseldorf de Canon Copylux GmbH opgericht en een jaar later verhuisde het naar Willich op het industrieterrein Münchheide. In 1990 werden het bedrijf en Copylux Canon Computer Germany samengevoegd tot Canon Deutschland GmbH. Canon Onderhoud sinds 1995 in Krefeld Een commerciële tak. Op 1 juli 2001 komt het Euro-voormalige Photo GmbH (sinds 1985 behorend tot Canon) aan boord van de cameradivisie, dit in de eerder naburige aanbeveling: Willich had zijn hoofdkantoor gehad.
De Canon 1972 Giessen GmbH opende als eerste Duitse vestiging in Giessen als enige Europese kopieermachinefabriek. In OP 2008 wordt de productie van nieuwe toestellen stopgezet en is het servicecentrum verhuisd naar de locatie Giessen. Daar worden sinds januari 2008 reparaties aan digitale compactcamera's uitgevoerd. Ook in Gießen worden kopieersystemen opgeknapt. Sinds 2005 is ook het "Print-on-Demand" testlaboratorium van Canon gevestigd in Giessen. In 2013 zal Océ Deutschland GmbH worden samengevoegd tot Canon Deutschland GmbH. In 2018 wordt het Krefeld omgebouwd tot een state-of-the-art communicatiecentrum in Duitsland.
Bij het bedrijf werken zo'n 2.400 mensen.
Canon werkt samen met de kyosei-filosofie wat betekent 'leef en werk samen in het streven naar het algemeen welzijn', gelovend in het potentieel van mensen. Canon zegt over de grote bereidheid van de werknemers om te werken, die het doel volgt van 'samen leven en werken voor het algemeen welzijn'. Het bedrijf beweert ook dat zijn prestaties voortkomen uit het investeren van 10% van de winst uit de verkoop van zijn producten in onderzoek om de productie van hun producten te verbeteren.
Canon is een van de weinige merken die kan bogen op zijn aanwezigheid op de professionele en amateurmarkt. Het brede scala aan producten, gekoppeld aan de hoge kwaliteit van de productie, kan een zeer breed profiel van klanten bereiken, van multinationale bedrijven en overheden, via de onafhankelijke en amateur-arbeiders.
Op dit moment zijn er codes en 4 aanbiedingen beschikbaar voor Canon.
In de laatste 30 dagen hebben bezoekers gemiddeld 10% bespaard bij Canon, en soms zijn er aanbiedingen voor gratis verzending.
Om een kortingscode van Canon te gebruiken, kopieer je de code en plak je deze in het daarvoor bestemde veld tijdens het afrekenen. Let op: kortingscodes werken niet altijd op elke bestelling. Soms kun je de code ook gebruiken in de fysieke winkel.
Vandaag zijn er codes en 4 aanbiedingen beschikbaar bij Canon. Gemiddeld biedt Canon + 4 online coupons en/of promoties aan.
Je kunt besparen bij Canon door één van de huidige coupons van kortingscouponcodes.be te gebruiken. Je kunt nu tot 10% besparen.
Elke promotiecode van Canon heeft een vervaldatum; je moet de code voor die datum gebruiken. Sommige Canon aanbiedingen hebben geen vervaldatum, waardoor de promotiecode geldig blijft totdat Canon geen voorraad meer heeft voor het betreffende artikel.
Heb je het altijd al leuk gevonden om herinneringen vast te leggen op foto's? Op familievakanties nam ik altijd de camera, toen nog met analoge film, en maakte graag foto's. Natuurlijk ben je met jaren oefenen verbeterd en heb je misschien zelfs je eigen donkere kamer gecreëerd in de kelder van je ouderlijk huis. Als je het vandaag nog gebruikt, als alles digitaal kan, is dat natuurlijk aan jou en uiteindelijk is het waarschijnlijk een kwestie van smaak. Mobiele telefooncamera's leveren al zeer goede foto's, maar de klik van een spiegelreflexcamera is vandaag nog steeds fascinerend. Het maakt niet uit of je van je jeugdhobby een beroep maakt dat je al hebt gedaan of in je vrije tijd alles enthousiast voor je bril fotografeert; je hebt er vast wel eens over nagedacht om een Canon camera te kopen.
Actiecodes | 4 |
Beste korting | 10% |
Werkende kortingen | 0 |
Gebruikte codes | 14 |